skip to Main Content

En solid telepartner gennem 10 år

2talk telecom har leveret teleløsninger til danske virksomheder i 10 år og er dus med både kunder og leverandører. – Et tæt forhold til kunderne giver mig indsigt i deres præcise behov, og det betyder, at jeg kan finde de bedste løsninger til dem hos mine tætte samarbejdspartnere og leverandører, siger indehaver Dean Walker

Det handler om at være tæt på og følge med udviklingen som telepartner. Mulighederne og kundernes behov vokser hurtigt i telebranchen, hvor tigerspring er hverdagskost.
– Den afgørende udvikling i telebranchen har været hastigheden på bredbånd. Inden for de seneste ti år er bredbånds hastighed og styrke vokset med en faktor 100, og det giver unægteligt nogle muligheder for de virksomheder, der vil være online og have forbindelse mellem alle medarbejdere uanset, hvor de befinder sig.
Dean Walker husker stadig, hvordan mange indtil for få år siden rynkede på næsen af IP-telefoni, fordi der engang var problemer med bredbåndets hastighed. En skepsis, der har hængt ved i mange år.
– Men i dag stiller man ikke spørgsmål til værdien af IP-telefoni og mobilløsninger i skyen. Tværtimod er det erkendt, at det skaber stor værdi for virksomheder med to, 60 eller endnu flere medarbejdere, at man kan fordele indkomne opkald mellem flere fx med en mobilløsning, siger han.

Det startede med en bordtelefon

Dean Walker har en fortid i et af de store teleselskaber som projektleder og leveranceleder til etablerede erhvervsløsninger. Han blev i 2009 afskediget som led i en omstrukturering.
– Jeg vidste med det samme, at jeg skulle være selvstændig. I månederne op til, at jeg gik ud ad døren for sidste gang, havde jeg snuset til de erhvervsløsninger, jeg ville tilbyde mine fremtidige kunder.
Dean Walker havde knoklet ivrigt i fritiden med at dygtiggøre sig i de løsninger, der fandtes på markedet, og fik hurtigt sin første kunde, som var en tandlæge på Fyn.
–  Tandlægens behov dengang var en bordtelefon med omstilling til to andre apparater. Udfordringen for klinikken var, at medarbejderne ofte blot løftede røret af, når der var travlt, så patienterne oplevede, at telefonen var optaget. Det ville tandlægen ud over, og klinikken fik nu mulighed for, at flere kunne svare, når der var travlt, fortæller Dean Walker.

Forkromede løsninger

I dag logger man sig ind i telefonsystemet i skyen, men indtil for få år siden havde de fleste virksomheder deres teleløsning installeret i en boks.
– Verden ændrede sig hurtigt, og jeg måtte skifte leverandører flere gange, før jeg fandt en stabil og opdateret leverandør i Uni-tel, der har samme værdier som min virksomhed, og som jeg fortsat arbejder sammen med, siger Dean Walker.
2talk telecom udvikler sig i tæt overensstemmelse med branchen både sammen med sine leverandører og sine kunder.
– En af mine rigtig gode kunder passer telefoner for andre virksomheder. Her leverede jeg i første omgang en bordtelefon med ekstra funktioner. Virksomheden voksede og vi fik etableret et fast, udviklende parløb gennem årene, blandt andet ved overgangen til en forkromet call center løsning. I dag leverer virksomheden telefonpasning i verdensklasse, og det har været en fantastisk rejse for begge parter, siger Dean Walker.

En del af et kreativt miljø

2talk telecom har adresse på Filmstationen i Værløse – den tidligere Flyvestation Værløse. Her har virksomheden lokaler tæt på en række andre virksomheder og de storslåede studier til film, TV og reklame.
– Den gamle flyvestation byder på fantastiske miljøer og spændende mennesker, der arbejder kreativt og innovativt. Jeg holder meget af at rende ind i de andre små virksomheder på min vej. Vi skaber miljø for hinanden og hjælper hinanden, fortæller Dean Walker.
Han har valgt at holde sin virksomhed med sig selv som eneste ansatte, og trækker hellere på kræfterne fra andre små virksomheder end på en strategi om at vækste 2talk telecom.
– Det skyldes ikke mindst, at jeg hellere vil være tæt på kunderne end have til opgave at skaffe arbejde til andre. Det værdisæt og de høje krav, jeg stiller til mig selv om ærlighed, punktlighed, service og fleksibilitet, kan jeg ikke i samme grad forlange af ansatte, siger Dean Walker.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og følg med
Se også nyheden Reception i anledning af 10 års jubilæum

Back To Top