IP-telefoni-investeringer tjent hjem på et år

Novadan i Kolding sparer så meget på at skifte til IP-telefoni, at IT-administrator Peter Torp forventer at tjene investeringen hjem i løbet af det første år. – Vi har fået IP-telefoni til helt andre, lave priser gennem 2talk telecom, siger han.

Virksomheden Novadan i Kolding producerer og sælger rengøringsmilder hovedsageligt til industrien i Danmark og i udlandet. Med sine cirka 100 medarbejdere har virksomheden behov for et moderne kommunikationssystem både internt og eksternt, og hertil har IP-telefoni vist sig med fordel at kunne indgå i løsningen.

– Jeg kan se på min pc’er om fx medarbejderne i salgsafdelingen er på telefonen, eller om de har meldt ud på grund af andre opgaver. Hvis de har, kan deres telefoner besvares af kundeservice imens, fortæller Peter Torp.

IP-telefoni da det gamle telefonsystem skulle skiftes ud

Det gav mening for Novadan at skifte til IP-telefoni, da det gamle system var modent til udskiftning. For Peter Torp var det ikke nyt, for han har arbejdet med IP-telefoni igennem cirka 15 år i tidligere job, men han fandt det ikke relevant for Novadan så længe det analoge system virkede.

– Hvis telefonsystemet er betalt og i øvrigt er fuldt kørende, kan det ikke svare sig at skifte ud. Men hos os gav det mening, fordi vores system gik i stykker. Vi havde fået hjælp fra 2talk telecom til reparationer og udskiftninger af telefonapparater, men på et tidspunkt er det rigtigt at skifte, siger Peter Torp.

Novadan har igennem tre-fire år haft 2talk telecom som samarbejdspartner mht. service og reparation af det oprindelige, analoge telefonsystem.

– Vi begyndte efterhånden at tænke i IP-telefoni. Vi bad om et tilbud fra Dean Walker i 2talk telecom, og det gennemgik han med os. Jeg var ikke bange for at hoppe på, for Dean Walker er ærlig, han er dygtig, han giver ikke op over for problemer, han overholder sine aftaler, og det er, hvad jeg har brug for, siger Peter Torp.

2talk telecom blev partner på en varm anbefaling

Samarbejdet mellem Novadan og 2talk telecom kom i stand på en anbefaling fra en tidligere samarbejdspartner.

– Det var på anbefaling, at vi kontaktede 2talk telecom, og det har jeg kun godt at sige om. Vi har fået en bedre løsning, da vi skiftede fra TDC til uni-tel på anbefaling fra 2talk telecom. Det er også langt billigere, siger Peter Torp.

Telefonsystemet hos Novadan er indrettet, så det passer præcist til virksomhedens ønsker og behov. Systemet er koblet op på virksomhedens office management system, som ligeledes er et resultat af samarbejdet med 2talk telecom.

– Vi har fx ingen reception, men opfordrer til, at man ringer direkte til personen, man skal have fat i. Når folk ringer på hovednummeret, får de kontakt til kundeservice, siger Peter Torp. Han tilføjer, at virksomhedens fysiske reception er udstyret med en info-skærm og et telefonapparat, så gæster ved, at de skal ringe til den medarbejder, de skal besøge.

Novadan har 67 telefonlinjer – og omkring 40 telefonapparater i virksomheden. Desuden har nogle medarbejdere også mobiltelefoner, som ikke er koblet sammen med den nye teleløsning…

– Ikke endnu. 2talk telecom kan hjælpe med en mobilløsning senere. IP-telefonien er nyt for os, og vi skal blive fortrolige med det. Dean lærer eksempelvis vores kundeservicemedarbejdere at ændre beskeder m.v. Han er desuden inde over på det tekniske med nye telefoner og reservedele. Jeg ringer bare til ham, og han er hurtig til at svare tilbage, fortæller it-administrator Peter Torp om samarbejdet med 2talk telecom.

Kontakt 2talk telecom, hvis også din virksomhed har interesse for en billigere teleløsning